11 februari 2012

Vorstverlet?

De meeste bouwvakkers moeten thuis blijven vanwege de kou. In het uitzendkantoor waar ik werk hebben we al voor veel uitzendkrachten een uitkering wegens vorstverlet moeten aanvragen.

Most builders have to stay at home because of the cold. At the temporary employment agency where I work, we have to ask social security payments for many of the temps because of the holdup.


Maar op deze werf wordt het werk nooit neergelegd. Er is geen veiligheidshelm nodig en ik heb ook geen last van de kou. Net als een metselaar leg ik de ene 'steen' op de andere, enkel gebruik ik naald en draad in plaats van cement ;o)

But on this construction site, work is never put down. No safety helmet is needed, and neither do I feel the cold. Just like a real bricklayer, I put one 'stone' on the other, only I prefer to use needle and thread instead of cement ;o)


De stapel blokken groeit en groeit. Omdat het maar 10 à 15 minuten duurt om zo'n piramide te maken, is het een perfect werkje om 's morgens te doen, wanneer je al klaar bent voor het werk, maar nog niet moet vertrekken, of als de ovenschotel in de oven staat, of ...

The number of finished blocks is growing and growing. Because it takes only 10 - 15 minutes to finish another pyramid, it's a perfect project to do in the morning, when you're ready to go to work but you have still some time left, or while the ovendish is in the oven, or...


Inmiddels is ongeveer 2/3 van de blokken klaar, dus is het tijd om nog een aantal blokken aan elkaar te naaien. Ik heb hulplijntjes getekend in de naadtoeslag. Zo ben ik zeker dat alle verdiepingen van de piramides op dezelfde hoogte komen te liggen in de quilt. Het is maar een kleine handeling, maar het geeft een perfect resultaat!

Now that almost 2/3 of the blocks is finished, it's time to sew some more blocks together. I've marked 'help lines' in the seam allowance. This way, I make sure the storeys of each pyramid are on the same height in the quilt. It's only a small deed, but it gives a perfect result! 


Maar nu is het tijd om mijn veiligheidshelm en werkhandschoenen in te ruilen voor een koksmuts, en om een cake te bakken. Want deze middag komen er 4 dames op bezoek die graag de fijne kneepjes leren van het appliceren met freezer paper.

Fijn weekend!

For now, I have to change my safety helmet and worker's gloves for a chef's cap, and bake some cake, because this afternoon 4 ladies are joining me to learn a bit more on how to appliqué using freezer paper.

Have a nice weekend!

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat gaat het super met het bouwen aan de piramides, en veel plezier met de workshop vanmiddag.
fijn weekend

AnitaS zei

Wij zijn veel verstandiger. Onze stofjes en draadjes bevriezen niet, cement wel. Je bent lekker op dreef.

Edurne zei

Hello!, sorry for mi english, i love your works, is very nice, all fabrics. I love too your cat´s pictures.
Edurne

Wieke van Keulen zei

Wat wordt je quilt toch mooi.

GRANNY'S HOUSE zei

Hij wordt prachtig!!!

Groetjes
Ines

Marie-José zei

Het wordt echt al een hele quilt. Met dit soort quilts zie je het effect van een blokje pas als er een hele serie af zijn. En dan ben je echt verwonderd dat zo'n simpel blokje zo'n fantastisch effect heeft.

Sieneke zei

hoi ellen je top wordt echt mooi en zag nog even thijs lekker op de grond in het zonnetje liggen ,hi afijn die hoef niet met de vorstverlet,haha.
gr sieneke

inge zei

wat ligt Thijs daar te genieten va de zon! leuke foto! veel plezier met de pyramides! was de cake lekker?

Guusje, zei

Hij wordt wel erg mooi je piramide quilt. Helaas heb ik nog niet zoveel restjes anders deed ik zo mee. Ik hoop dat jullie een leuke en gezellige middag hebben gehad.

ria vogelzang zei

Het wordt een plaatje en ik ben geloog ik al om, want ik heb het patroontje al gevonden in een eerder blogje van je...... ;))
Nu nog de scraps en ons oude Featherweightdametje bij elkaar brengen....
Fijn weekend!

Anja.M zei

Dat zijn al heel wat blokken die je af hebt, ziet er erg mooi uit Ellen.
Quilt groetjes Anja.

Irena zei

wauw,die is gegroeid wel erg mooie,foto met Thijs in de zon,veel plezier vanavond,altijd gezellig,groet aan mams

Gonny zei

De piramides zijn mooi maar Thijs steelt de show!!!

Hubertine zei

Wat ziet dat er mooi uit! en dan een heerlijk harig vierpotig gezelschap erbij! Genieten.

Ellie's Quiltplace zei

@ Marjolein: het schiet inderdaad al goed op. Nog ruim 100 blokjes en dan ben ik 'klaar'.

@ AnitaS: we hebben inderdaad een werkje dat we heel het jaar door kunnen doen, of het nu warm of koud is, regent of droog is, ...

@ Edurne: thanks for leaving a comment and welcome to my blog! ;o)

@ Wieke, Ines, AnjaM: dankjewel.

@ Mari-José: ik had op voorhand ook niet verwacht dat ik er zoveel zou gaan maken, maar toen ik de eerste blokjes had neergelegd op m'n witte quilt wist ik meteen dat ik het niet bij een mini quiltje zou laten!

@ Sieneke, Irena, Gonny, Hubertine: Thijs heeft weer een elegante houding uitgekozen. Zolang hij maar in de zon kan liggen...

@ Inge: de cake was heerlijk! Ik had allemaal mini-cakejes gemaakt, in 3 smaken. Zo zit er voor iedereen wel iets lekkers bij.

@ Petra: dat komt vanzelf als je lang genoeg quilt en zuinig genoeg bent met restjes ;o) Het was een gezellige middag!

@ Ria: dat klinkt perfect! Maar pas op, het is heeeeeel verslavend heb ik al gemerkt!

Terray zei

Al die gekleurde piramideblokken doen me denken aan die gekleurde kleedjes uit Peru....of van die vriendschapsarmbandjes. Vroeger stonden van die mensen voor de V&D in Deventer muziek te maken en die verkochten dan ook van dat soort spul in van die mooie kleuren.

Stom he ;-)
Maar ik vind je piramidequilt een mooi bont gekleurde geheel worden!!

Groetjes
Tertia

Ellie's Quiltplace zei

@ Tertia: ik kan me de herkenning wel voorstellen. Mijn quilt is echt een bonte verzameling van allerlei stofjes. Iets wat ik normaal niet snel zou doen, maar het resultaat ziet er super leuk uit, ook al vloeken de verschillende lapjes vaak bij elkaar, LOL.

Marga (MarPie) zei

Ze zien er mooi uit zo op de vloer. Dat je zonder gevaar (Thijs) zo hebt kunnen uitleggen vind ik ook al knap.

Groetjes,
Marga♥

Gerd zei

Jij kan toch nogal eens bouwen met stofjes hoor ! Nog 100 te gaan lees ik net ! Ik heb er 13 in mekaar ,das al een begin hé ! Hij is echt vrolijk en zonnig ! Bouwen maar !!!!! groetjes Gerd

Ellie's Quiltplace zei

@ Marga: haha, het heeft 3 pogingen geduurd en nadat ik de foto nam ook niet meer lang zo gelegen ;o)

@ Gerd: dat is zeker een mooi begin! Pas maar op dat je ze niet al allemaal af hebt voor je naar Guatemala vertrekt ;o)

WOLfje zei

Dat wordt prachtig straks

Ellie's Quiltplace zei

@ WOLfje: dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...