19 juli 2012

Vooruitgang...


Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichten op mijn  blog en via e-mail. Het gaat elke dag een klein beetje beter, maar ik moet nog kalm aan doen en niet teveel vragen van mijn lichaam. Vooral lachen, niezen en uitrekken doen zeer.

I want to thank you all for your sweet comments on my blog and by e-mail. I'm feeling a bit better each day, but I still need to stay calm and don't demand too much of my body yet. Especially laughing, sneezing and stretching hurt.


Ik had nooit eerder opgemerkt hoeveel je eigenlijk beweegt tijdens het quilten! Het meeste beweeg je je vingers en polsen, maar de schaar pakken en het knippen van draden en naadtoeslagen, dat vergt veel meer bewegingen en inspanning.

I never noticed how much I stretch and move while quilting! Most of the sewing is done by moving my fingers and wrists, but grabbing my scissors and cutting the threads and seam allowances, is much more intensive and requires more movements.


's Avonds, als ik kan patchen, ben ik vaak moe van heel de dag al ingespannen bezig te zijn geweest, en een groot deel van de avond ligt mijn quiltwerkje gewoon bij me op schoot, zonder dat er steekjes gemaakt worden. Ik maak maar een paar steekjes per dag. Foute steekjes,... want ondanks dat ik bijna nooit iets verkeerd aan elkaar zet, moest ik deze keer toch een hele rij loshalen...

In the evenings, when I can sit down to sew, I'm very tired from moving around all day, and most of the time I sit on the couch with a project on my lap, not doing anything at all. I only make a few stitches an evening. Wrong stitches,... because eventhough I almost never mistake myself while sewing, this time, I had to unpick a whole row...


Ondanks dat het maar langzaam vooruit gaat, groeit de top toch beetje bij beetje. Nog 2 rijen te gaan voor ik de randen eraan kan zetten. Hiervoor heb ik een blauwe stof met grote bloemen gekozen, die prachtig bij het middendeel van de top past. Ik ben heel benieuwd om te zien hoe het geheel er gaat uitzien, want de uistraling van een top verandert bij elke stap. De perfecte rand voegt zoveel charme toe aan een quilt. Ik hou jullie op de hoogte! ;o)

Eventhough progress is slowly, the top of the quilt is coming along fine. Just 2 more rows to go, before I can add the borders. I chose a blue fabric with large flowers, which fits the centre of the top just fine. I'm anxious to add them to the quilt, since it will change the way it looks entirely. A perfect border adds so much charm to a quilt. I'll keep you posted! ;o)

22 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Ellie het wordt een prachtige quilt. Beterschap en doe het rustig aan.Geniet van wat je wel kunt.
Groetjes Anita

Irena zei

maar die is mooi,ben blij voor je dat het wat beter gaat,maar ja gekneusd daar is verder niet aan het doen allen rustig aan,want pijnlijk is het wel,heel veel liefs irena

kervei zei

Prachtig! Sterkte met je herstel en: quilten hoeft niet perse snel. (gelukkig!)

Groetjes

Ilse

wietskesquilts.blogspot.nl zei

sterkte en vooral rustig aan doen!

groetjes

Wietske

GRANNY'S HOUSE zei

Hij is prachtig aan het worden!
Rustig aan doen meisje, je moet nog langer mee.

Groetjes
Ines

Rina zei

Wat een mooie kleuren gebruik je in deze quilt. Rustig aan, dan komt het vanzelf weer goed.

Ann zei

Hoi Ellie,
Ik vind hem heel mooi worden ... nog effe doorbijten! Letterlijk en figuurlijk dan met je ribben! :-(
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Groetjes,
Ann

anneke zei

sterkte met rustig aan doen!

Carin zei

Wat wordt dat een mooie quilt !! Maar doe rustig aan hoor en zorg goed voor jezelf.

Fien. zei

Het wordt echt weer een quilt à la Ellen. Gewoon prachtig met mooie subtiele kleuren.
Veel sterkte met het beter worden.
Groetjes Fien.

Ineke zei

Het ziet er al heel mooi uit, stapje voor stapje wordt het een mooi geheel!
En langzaamaan gaat het met jou ook steeds beter, rustig aan doen, oke?
Fijn weekend

Guusje, zei

Wat wordt je top in wording mooi, hij ziet er geweldig mooi uit.

Unknown zei

Ook al gaat het met jou dan niet zo lekker, je quilt wordt prachtig.
Sterkte met je verdere herstel.

Groetjes Annet

Ellie's Quiltplace zei

@ Anita, Irena, Wietske, Ines, Rina, Anneke, Carin, Guusje, Annet: dankjewel!

@ Ilse, Ineke: gelukkig is het geen wedstrijd! Ik geniet van de steekjes die ik kan maken. En langzame vooruitgang is ook vooruitgang ;o)

@ Ann: het zal nog wel even duren voor hij klaar is. Maar ik hoop toch aan het einde van de zomer, want de kleuren passen helemaal bij die tijd van het jaar.

@ Fien: ik was ook meteen verliefd op de stoffen. Mams had een Layer Cake gekocht en ik heb meteen een Charm Pack besteld!

Anoniem zei

Wat een mooie kleuren gebruik je voor je top!! Je zult wat geduld moeten hebben wat betreft je pijnlijke lijf, veel sterkte.

Groeten van Veronique.

Anoniem zei

Oh meid, ik leef met je mee. Maar wat al mijn voorgangers al schreven: rustig aan. Je quilt wordt weer prachtig. Weer zo'n mooie kleuren. Groetjes van Wilma Oud

Ann zei

Hoi Ellie,
Gaat het ondertussen al wat beter met je?
Ik had nog een vraagje over deze quilt ... Als je blokken uit een charm pack zijn opgebouwd, hoe groot zijn deze blokken dan in cm (mij lijkt dat je niet veel over hebt ... of wel)?
Groetjes,
Ann

Ellie's Quiltplace zei

@ Veronique,Wilma: dankjewel! Het gaat gelukkig alweer een stuk beter.

@ Ann: de blokken zijn niet zo groot, maar gaan gemakkelijk uit een Charm Pack. Het ziet er wel heel leuk uit, met al die kleine blokjes.

inge zei

langzaam maar zeker komt het wel weer in orde!

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: zeker wel. Veel geduld hebben heeft absoluut geholpen. Ik voel me alweer een heel stuk beter en het quilten gaat ook weer zoals voorheen!

Marga (MarPie) zei

Gelukkig dat het beter gaat. Top ziet er heel mooi uit.

Groetjes,
Marga♥

Ellie's Quiltplace zei

@ Marga: dankjewel. Intussen is hij weer een beetje gegroeid en naderen de werken aan het middendeel z'n einde. Zo'n top ziet er toch altijd weer heel anders uit dan wanneer je de losse blokken naast elkaar legt... Het wordt steeds 'echter'.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...