29 juni 2013

Rust...



We dachten dat we een huis hadden gekocht in een rustige, vredige, landelijke omgeving... Maar niets is minder waar, nou ja, dit weekend toch niet. Want onze 'achtertuin' is veranderd in een gigantisch festivalterrein, met 11 podia, 300 (internationale) artiesten en elke dag 25.000 bezoekers - wat betekent dat er 2 hectare camping is, een parking die 9 grote weilanden in beslag neemt en vele vriendelijke verkeersbegeleiders die me elke keer proberen richting festival te sturen in plaats van naar mijn huis :o).

We thought we had bought a house in a quiet, peaceful area in the countryside... Less is true, at least this weekend, because 'our backyard' is transformed into a huge festival area, with 11 stages, 300 (international) artists and 25.000 visitors each day - which means there are a 2 hectare camping site, a parking which takes up about 9 meadows at the end of our street and many friendly traffic supervisors who always try to guide us towards the festival instead of our home :o).


Maar in plaats van hevig uit mijn dak te gaan op boenk-boenk muziek, neem ik jullie liever mee naar de Provence. In tegenstelling tot hier in België was het daar heerlijk en warm weer. Niet zo warm als andere jaren, maar nog steeds erg aangenaam.

But instead of jumping around on boom-boom music, I'll take you on a small trip to the Provence today. Unlike here in Belgium, the weather was lovely and warm. Not as warm as previous years, but still very agreeable.


Het uitzicht van ons terras was fantastisch, maar het herinnerde me wel constant aan de uitdaging die me te wachten stond. Gelukkig ging het fietsen me goed af en kon ik ook daarna nog genietend naar de berg kijken ;o)

The view from our terrace was amazing, but it constantly reminded me of the challenge I was up to. Luckily, the cycling went well, and I still loved the view of the mountain afterwards ;o)


Ik hou van de Provence, niet alleen omwille van de prachtige uitzichten en het mooie landschap, maar ook om de kleine dingen: de smalle steegjes in de oude stadjes, de stenen decoraties op de gevels, de prachtige felgekleurde bloemen,... Er is zoveel te zien dat ik niet denk dat ik me daar ooit zou vervelen.

I love the Provence, not only for the views and lovely landscapes, but also for the small things: the narrow alleys in the old towns, the stone decorations on the buildings facades, the beautiful, bright colored flowers,... There are so many things to see that I don't think I would ever get bored.


Zo zie ik bijvoorbeeld graag de verschillende fonteinen. In elk plaatsje vind je er minstens één en elke fontein is weer anders versierd. Op sommige exemplaren staan gezichtjes, andere zijn versierd met geometrische figuren. De fontein op de foto hieronder is minder versierd, maar ik vind hem prachtig omwille van zijn eenvoud.

For example, I love the fountains. There's at least one in each town and each fountain has different decorations. Some have faces on them, some have more geometrical figures. The one below is 'less decorated', but I love its simplicity.


En  dit is een detail van een fontein in Carpentras, met allemaal verschillende gezichten erop. Ik weet niet of er een symbolische betekenis achterzit. Na het lezen van de nieuwste boek van Dan Brown zou je dat haast bij alles gaan denken ;o)

This is a detail from a fountain in Carpentras, with all different faces on it. I'm not sure if there's a symbolic meaning to them. After reading the latest Dan Brown novel, one might believe there's a symbolic meaning to anything ;o)


Over Dan Brown gesproken, vele pagina's van zijn nieuwste boek zijn hier op dit bankje verslonden, op een prachtig, klein pleintje, onder de blauwe regen. Ik weet zeker dat als ik hier woonde, ik hier heel de dag kon zitten lezen of quilten. Door een van de aangrenzende steegjes had ik een prachtig uitzicht over de vallei en ik moet zeggen dat dat me meermaals van mijn boek heeft afgeleid!

Speaking of Dan Brown, many pages were read on this bench, on a lovely, small town square, underneath a lovely wisteria. I'm sure if I lived there, I would sit there all day to read and quilt. Through one of the narrow alleys I had a lovely view over the valley, which, I must admit, distracted me from my book several times!


Natuurlijk heb ik ook gewinkeld. Ik wandel elk winkeltje binnen en bekijk alle souvenirs. Sommige zijn al wat authentieker dan andere ;o) De winkeltjes zijn vaak van de grond tot het plafond gevuld met allerlei 'Provence'-achtigs, van lavendel tot 'boutis' en van zeep tot keramiek,...

Of course, I also did some shopping. I love to visit every single store and admire all the souvenirs. Some of them more authentic then others ;o) Most shops are filled from the floor to the roof with everything 'Provence', from lavender to 'boutis' to soap to ceramique,...






Tussen de winkeltjes vond ik dit leuke terrasje met de kleine stoeltjes. Het ziet er schattig uit, maar ik geloof niet dat het erg comfortabel zit.

Between the shops, I also saw this lovely terrace, with these cute chairs. I don't think they're very comfortable, but it looks lovely.


Ik kan nog veel meer laten zien, maar dat is voor een andere keer. Voor nu: fijn weekend!

I have much more to show you, but I'll save some for a next post. Have a great weekend!

10 opmerkingen:

antique quilter zei

I love seeing pictures from all over the world, the architecture of buildings/statues/ always amazes me
thank you for sharing and how I wish I could sit on that bench and read a book too!
Kathie

Anoniem zei

Zucht,net of ik even daar in de zon en de rust was.
Hier is het ook 'feest'--de TT in Assen en vele motoren ronken al vanaf 5uur hier langs en zo beginnen anderen weer aan de terugtocht.
Geniet van je vacance in de Provance!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

GRANNY'S HOUSE zei

Hihihi, hier zijn het de vliegtuigen, weet niet waar de vliegshow is, maar ze komen hier allemaal over, wat natuurlijk wel een machtig gezicht is.
En oh, wat verlang ik ook naar de mooie vergezichten in la douce France.

Groetjes
Ines

Saskia Smit zei

Graspop?

AnitaS zei

Mooie foto's. Ik hoop volgend jaar weer naar de Provence te gaan.

Ellie's Quiltplace zei

@ Kathie: I agree. Every country/region is different. I love to see the different houses, towns,...

@ Truus, Ines: ik denk dat het er aan het begin van de zomervakantie overal wel wat te doen is. Qua geluid niet altijd even leuk, maar het geeft weer wat afwisseling in het dagelijks leven ;o)

@ Saskia: gelukkig niet! Brrr... ik zou zot worden van die muziek. Hier zijn het DJ's die de muziek verzorgen, gelukkig geen in-microfoon-grommende mannen ;o)

@ AnitaS: dat is iets moois om naar uit te kijken!

Irena zei

daar wil ik toch ook naar toe,je proef de rust en de geur van lavendel,of ben ik in andere deel?,veel liefs irena

Annelies zei

Ach, wat een vaak bekende foto's. Het is een geweldige streek.

Ineke zei

Wat heerlijk om zo een vakantie door te brengen. Je laat ons veel moois zien.
Groetjes, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Irena: je zit helemaal goed :o) De lavendel was helaas nog niet in bloei, maar er zijn zoveel andere mooie bloemen die ook heerlijk ruiken.

@ Annelies: ik ben het helemaal met je eens!

@ Ineke: dankjewel. Het doel van de vakantie was het fietsevenement, maar we hebben er nog wat rustige dagen kunnen aanplakken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...