13 april 2014

Het inspiraasieloosheids-quiltje...

In afwachting van mijn nieuwe stofzuiger en het verdwijnen van mijn inspiraasieloosheid, besloot ik eerder deze week dat ik nood had aan een snel en makkelijk werkje. Iets waar ik zonder al te veel bij te moeten nadenken gewoon rustig wat steekjes aan kon maken en wat niet te groot was, zodat het niet over de grond zou zwieren en vol zou komen te zitten met bruine stofplekken.

In anticipation of the arrival of my new vacuum cleaner and my inspirationlessness to disappear again, I decided I needed a quick and easy quilt project to work on earlier this week. Something to work on without having to think too much and at the same time something small that wouldn't sweep the floor and be covered with brown dust stains.


Gelukkig koop ik geregeld een Mini Charm Pack en bewaar ik die in mijn voorraad voor je-weet-nooit-wanneer. Deze keer koos ik een stapeltje blauwe, witte en rode stofjes uit, van de serie 'Grant Park'. Ik heb de naailijnen er al op getekend en ik kan beginnen met het aan elkaar zetten van de blokjes. In mijn voorraad vond ik ook nog een mooie Fat Quarter van dezelfde serie die straks prima dienst kan doen als rand.

Luckily, I often buy Mini Charm Packs and keep them in my stash for you-never-know-when. This time I picked a lovely blue, white and red pile, from the series called 'Grant Park'. I drew on the sewing lines and I can start sewing the blocks together. I have bought a Fat Quarter from the same series, which will probably look nice as a border.


Intussen is mijn nieuwe stofzuiger aangekomen (het is de 'kleinzoon' van mijn oude Miele, want met die oude was ik o zo tevreden) en ik heb het grootste deel van het huis al schoongemaakt. Ik merkte dat, hoe minder stof er lag, de inspiratie ook weer stukje bij beetje terugkwam. Maar ik denk niet dat mijn inspiraasieloosheid-werkje moet wachten tot een volgend inspiraasieloos moment tot ik er aan verder ga ;o)

Fijne dag!

In the meanwhile, I my new vacuum cleaner has arrived (it's my old Miele's 'grandson', since I was very pleased with the old one) and I have cleaned most parts of the house. I feel that less dust and mess brings back inspiration piece by piece. But I'm not sure my 'inspirationlessness-project' will have to wait for another inspirationless moment to be turned into a mini quilt ;o)

Have a nice day!

6 opmerkingen:

inge zei

ben benieuwd wat je gaat maken!

Ineke zei

Je bent in ieder geval goed bezig. Mooie lapjes heb je daar op een stapeltje liggen.

Liefs, Ineke

Karen - Quilts...etc. zei

it is always so nice to see others hand piece like I do - what pattern are you using for your mini charms? I have a lot of them and I will make a scrappy tumblers quilts although I will make it big and use a lot of packages that I have saved.

Tania zei

Fijn dat je achter de stofvlokken je inspiratie hebt teruggevonden.

TL zei

Ben benieuwd, stof ziet er in ieder geval leuk uit.

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: iets lekker makkelijks! Ik zal het binnenkort laten zien.

@ Ineke: ik kon de lapjes niet weerstaan. Ik zag ze in de winkel en ze moesten gewoon mee naar huis. Nu komen ze mooi van pas!

@ Karen: a tumblers quilt is a lovely idea! For this quilt I will just sew the squares together. But I have plenty of other ideas for future Mini Charm Pack quilts. If only we had more time ;o)

@ Tania: die rommel en dat vuil, dat maakt me onrustig. Gelukkig heb ik met het poetsen meteen ook mijn hoofd 'opgeruimd' en dan komt de inspiratie vanzelf weer terug. Gelukkig maar, want als ik geen blijf weet met mezelf word ik daar meestal niet vrolijker van...

@ TL: dankjewel. Het wordt iets eenvoudigs, gewoon de blokjes aan elkaar naaien. Maar mooi moet niet altijd moeilijk zijn, toch?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...