23 mei 2015

Uit de (oude) doos...


Terwijl ik een paar dozen met quiltspullen aan het uitzoeken was, kwam ik deze schets tegen. Een paar jaar geleden werd dit idee op papier gezet: een middenblok, wat applicatie en een blokkenrand.

While sorting out some boxes with quilt stuff, I came across a sketch I made a couple of years ago. A center block, some appliqué and a patched block border. 



Ik bleef met de schets in mijn hoofd zitten en dus besloot ik het iets aan te passen (weg ingewikkelde blokjesrand!) en er een mini quiltje van te maken. Een klein projectje, snel klaar, maar met een hopelijk schattig resultaat. Dus ging ik meteen aan de slag.

I couldn't lay the sketch aside, so I decided to change the original idea a little (no difficult block border!) and make it into a mini quilt. A small project, finished quickly, but with a cute result. I got started immediately.



Het middendeel was op een avondje klaar en de eerste bloemen werden gisteren toegevoegd. Thijsje houdt alles goed in de gaten - hij controleert of ik wel netjes werk ;o)

The center was finished in just an evening, the first flowers were added yesterday. Thijsje is keeping a close eye on it - checking if I'm doing it right ;o)


Voor de rand heb ik de roze stof gekozen. Daar heb ik een jaar of twee geleden een meter van gekocht, omdat ik de kleur en print zo mooi vind. Het idee was om het eens in een grotere quilt als rand te gebruiken. Maar het ligt er nog steeds en ik heb geen idee wat ik er precies mee zou willen maken, dus dacht ik dat ik er evengoed al een stuk van kon gebruiken voor dit quiltje. Anders ligt het misschien nog jaren onaangeraakt in de kast als rand-voor-ooit-een-quilt en gebeurt er uiteindelijk niks mee.

For the border I'm going to use the pink fabric. I bought 1 meter a year or two ago, because it's such a lovely color and print. I thought I might use it for a border in a larger quilt one day. But since I still have no idea what quilt to use it for, I decided I might as well cut some borders for this quilt from it. Better to use it then to leave it in the closet untouched for maybe many more years.



En met nog wat rood dat ik teveel heb van mijn Charm Pack quilt voor de afwerkbies, wordt dit zo'n heerlijk winkelen-in-eigen-kast quiltje!

Fijn weekend!

And with some red I have bought extra for my Charm Pack quilt for the binding, this is a lovely 'shopping-in-my-stash' project!

Have a nice weekend!


7 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi, best wel felle kleurtjes voor jouw doen, maar het geheel is weer erg prachtig. Fijn weekend. Groetjes Wilma

Francien zei

Heel mooi wordt dit....ik ben ook een beetje "verliefd" op lichtere stofjes aan het worden...heb tot nu toe steeds de "stoffige"gebruikt......denk dat ik er ook maar een paar ga aanschaffen...ben benieuwd als het af is bij jouw...

'Truus zei

Het geel wat je gebruikt,maakt het een zonnig geheel.
Heb zelf nauwelijks geel in mijn 'quiltwinkeltje.Moet dat maar eens gaan oplossen want er zijn meer kleuren die ik nauwelijks op voorraad heb.
gezellige Pinksterdagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Dat wordt echt een mooi quiltje, benieuwd als het af is!

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma: grappig dat je dat zegt, want het zijn op 1 of 2 na allemaal lapjes die ook in andere van mijn quilts al gebruikt zijn. Maar ik heb deze keer inderdaad geen 'mattere' stoffen gepakt. Lekker zomers!

@ Francien: misschien komt het omdat ik die antieke quilts zo mooi blijf vinden en daar worden ook heel vaak lichtere kleuren in gebruikt, niet alleen rood en bruin en blauw, zoals veel mensen denken.

@ Truus: ik had ook bijna geen geel, vond er niks aan. Maar dit 'antieke geel' is zo mooi en na het een paar keer in een quilt gezien te hebben ben ik er ook naar op zoek gegaan. Verbazend hoe weinig geel je in winkels vindt! Maar overal een lapje en dan groeit de voorraad ook ;o)

@ Ineke: dankjewel! Het is zo'n heerlijk werkje, het zal niet lang duren voor het klaar is.

Wonky Girl zei

You always have such pretty projects. I shopped my stash and found civil war charms. So the packet I mailed has a few extra, hope you enjoy them.

Ellie's Quiltplace zei

@ Wonky Girl: Thank you, I'm looking forward to it! :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...