10 augustus 2015

'Randje 2'...


Na Randje 1, waarvan je het gratis patroontje van april tot en met juni met je bestelling meegestuurd kreeg, is het nu tijd voor een nieuw Randje.

After Randje 1, which was the free pattern with you order from April - June, it's time for a new Randje.


Terwijl ik de achtergrondstof vanachter de geappliceerde harten van het Mini Quilt Club patroon van juli wegknipte (zie website, nieuwsbrief of later op mijn blog), vond ik het jammer om vier perfecte hartvormige stofjes weg te gooien.
En dus bedacht ik dat ik ze prima kon gebruiken voor Randje 2.

While cutting away the background fabric from behind the appliquéd hearts in the July Mini Quilt Club pattern (see website, newsletter or later on my blog), I thought it a pity to throw away four perfectly good heart shaped pieces of fabric.
And so I decided to use them in Randje 2.


Omdat er zo veel verschillende manieren zijn om te appliceren, heb ik vier verschillende technieken in dit blok gebruikt. Het geruite hart is geappliceerd met freezer paper, de andere drie heb ik eerst met vliesofix op de ecru stof gestreken en dan vastgezet met een whip stitch, raw edge applicatie en een festonsteek.

Since there are so many different techniques to appliqué, I used four in this block. The checkered heart is appliqued using freezer paper, the other three are ironed to the ecru fabric using double sided interfacing (vliesofix) and then secured with a whip stitch, raw edge appliqué and a blanket stitch.


Nog wat stitchery, de letters 'LOVE' en een knoop voor de finishing touch en ik ben blij met mijn tweede Randje. We sturen je dit patroon gratis mee met elke bestelling, tot en met 30 september. Daarna is het weer tijd voor een volgend Randje.

Veel quiltplezier!

Some stitchery, 'LOVE' letters and a button for the finishing touch and I'm very pleased with Randje 2. We will send the free Randje 2 pattern with each order untill September 30. Afterwards, we continue with a new Randje.

Enjoy!


5 opmerkingen:

Mhalmavanwees zei

Wat geniet ik van jouw blog Elly. Gr. Maud.

Truus zei

Leuk dit randje met hartjes-zag het al in de nieuwsbrief.
Ben nl gek op hartjes en engeltjes en nee sorry nog steeds geen Tea Angel klaar--oh foei toch...zuuuucht
Soms moet je iets minder streng zijn voor jezelf Ellen zoals met de rand.Ben ook een pietje-precies hoor maar bij het quilten mag je best afwijken.Kijk maar eens naar hele oude quilts van dichtbij!
Succes en veel quiltplezier
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Dat is een mooie hartjes rand!!!

Halland House Gifts zei

Ellie, your blog is absolutely beautiful. I have been inspired to hand piece-at least one block per quilt as a signature block. My mother machine pieced and hand quilted, but I know my grandmother and grandmothers before her for several generations made quilts by hand.

Ellie's Quiltplace zei

@ Maud: Bedankt voor je berichtje en je complimenten! Ik vind het leuk om te horen dat je het met plezier volgt!

@ Truus: haha, die Angel is maar zo'n klein werkje, maar ik ken het wel hoor, hier blijven de kleine dingen vaak ook het langst liggen!
Dat de antieke quilts vaak verre van perfect zijn en toch heel mooi heb ik inderdaad ook al opgemerkt. Het zal waarschijnlijk niemand storen hoor, de bloem, maar mij wel. Ik vind het zonde om er zoveel tijd en werk in te steken en als hij dan klaar is, me telkens aan die stomme bloem te ergeren... Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Ik ben aan een andere baan bezig nu ;o)

@ Ineke: dankjewel :o)

@ Juy: thank you for your compliments! I love to hand piece, it's way more relaxing for me then machine piecing. Maybe you'll make a fully hand pieced quilt one day ;o)
It's wonderful to hear that quilting is part of your family's tradition for so long already!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...